perpinyà0001
.
  • Aquesta obra forma part del fons del Museu d’Historia Natural de Perpinyà.
nom
Estatueta funeraria
mides
145 x 23 x 4 mm.
material
Ivori i argent
procedencia
Donació
època/dinastia
referencies
Número inventari 873.1.1
comentaris
Les estatuetes de concubines tenen totes en comú les seves connotacions fortament eròtiques, amb la seva nuesa i l’accentuació del triangle púbic. Es van trobar principalment en tombes (tan de mascles com de femenines), però també en temples on podrien haver estat col·locats com a exvots (ofrena votiva feta a un déu) a Hathor (deessa de l’amor, la bellesa, la música, la maternitat i l’alegria) . Estatueta que representa una dona nua, dempeus, els braços als costats, amb una perruca curta.
bibliografia
  1. Padró i Parcerisa Josep, les Collections Égyptiennes des musées de la Catalogne , Barcelona 2001.
  2. Perraud Annie. La momie égyptiene du Muséum d’historie naturelle de Perpignan. Annales du Muséum, 12. 2003.
  3. Baqués Llorenç,Campillo D., Padro J.,Porta E., Xarié J.M. Les mòmies egipcies dels museus catalans i balears.Nilus 9, 2000.
  4. Información Arqueologica, 18 1975. Estudi d’una momia egipcia del Museu d’historia natural de Perpinya per un equip de l’Institut de Prehistoria i Arqueologia.
  5. Saura Marta. Els sarcòfags egipcis dels museus de Catalunya i balears. Nilus 10. 2001.
  6. Wierzbinriski Thomas. 2023. EGYPTE La Passion des Mondes. Catàleg de l’exposició 13/5 a 31/12 2023. Muséum d’Histoire Naturelle . Perpignan. ISBN 2-910106-15-2.
més imatges
modificat  1 de febrer 2025